Teleassistència
El teleassistència és un aparell connectat 24 hores a una central d’alarmes per avisar en cas d’emergència. Garanteix la seguretat i tranquil·litza les persones en situació de risc a causa de l'edat o de la situació de dependència.
El servei ofereix
Atenció directa des de la central per a situacions d'emergència
Servei tècnic personalitzat: instal·lació, manteniment, assessorament tècnic, baixa i retirada dels aparells
Complements de seguretat: detectors de moviment o intrusisme, detectors de foc i fum, detectors de monòxid de carboni, unitat de vídeo
Qui pot rebre aquest servei?
Persones majors de 80 anys que visquin soles permanentment, o bé, si conviuen amb altres persones, que tinguin una edat similar
Persones majors de 80 anys que visquin amb un fill amb una discapacitat psíquica, una patologia de salut mental o drogoaddiccions amb necessitats d'atenció
Persones de 65 a 79 anys que visquin soles i que presentin una situació de risc a causa de l'edat avançada, estat de discapacitat o malaltia i aïllament geogràfic o social amb dificultats importants de mobilitat i/o caigudes reiterades
Altres situacions de risc excepcionals a valorar per l'equip tècnic
Requisits d'accés
Estar empadronades i viure al municipi de Vic
Tenir telèfon al seu domicili
No tenir una malaltia greu, ni deficiències notòries d'audició (que no puguin corregir-se amb un audiòfon) i/o expressió oral que impedeixin la utilització correcta i adequada del servei
Cost del servei
Tipus A. Persona titular del servei: 8,67 €/mes
Tipus B. Amb una unitat de control remot addicional: 3,80 €/mes
Tipus C. Sense una unitat de control remot addicional: 1,16 €/mes
Per a més informació, es pot consultar al:
Departament de Benestar i Família
C/ Don Miquel de Clariana, 3, baixos, Vic
Tel.: 93 885 25 52
a/e benestar@vic.cat
